preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Školsko partnerstvo "The Media. What next?"
Ljudi diljem svijeta svjedoče danas dramatičnom rastu mogućnosti pristupa informacijama i različitim oblicima komuniciranja. I dok neki "gladuju" za informacijama, drugi su preplavljeni tiskanim, radiotelevizijskim i digitalnim sadržajima. Medijska i informacijska pismenost daju odgovore na pitanja koja si svi ponekad postavljamo. Kako pristupiti medijskim sadržajima, kako pretraživati medije, kako analizirati i kritički procijeniti medijsku poruku, kako se njome koristiti te kako pridonijeti mudro sadržaju, odnosno kako kreirati medijsku poruku? Sva ta pitanja odnose se na online i offline oblik komuniciranja. Koja su naša prava na mreži i izvan mreže? Koja su to etička pitanja koja se nameću prilikom pristupa informacijama i prilikom upotrebe informacija? Kako se možemo angažirati da medijima i informacijsko-komunikacijskom tehnologijom promičemo jednakost, interkulturalni i međureligijski dijalog, mir, slobodu izražavanja i pristup informacijama?
 
Što znači biti pismen u 21. stoljeću?
 
Medijska i informacijska pismenost nikad nisu bile tako bitne kao danas.
 
Djeca su izložena stalnoj poplavi informacija koje ne mogu procesirati i naći im smisao, ne mogu ih razumjeti. Moramo pomoći učenicima da shvate na koji način mediji djeluju te kako možemo komunicirati uz pomoć medija i informacija.
 
Riječ je o pripremanju djece za ovaj novi svijet informacija, o tome da ih se zaštiti od nečega od čega se sami ne mogu. Riječ je o izgradnji obrane u umovima djece i jačanju njihove sposobnosti korištenja komunikacija za individualnu, tj. vlastitu i društvenu korist.
 
U našem projektu želimo pronaći odgovore na niz osnovnih pitanja: kako je to u drugim europskim školama? Tko organizira i provodi obrazovanje u području digitalne pismenosti? Je li Odgoj za medije našao mjesto u školskim kurikulumima? Tko sudjeluje u tome i tko podržava ta stremljenja? Također ćemo zabilježiti sve metode i oblike rada u partnerskim školama u tom području kako bismo donijeli zapise o aktivnostima u području digitalnog opismenjivanja.
 
.
Medijska i informacijska pismenost za sve je sastavni dio obrazovanja. Ipak, ne možemo zanemariti spoznaju da su prije svega djeca i mladi u središtu te potrebe. Podatci pokazuju da je 70 posto mladih ljudi širom svijeta online. To znači da se internet, a poglavito društvene mreže trebaju promatrati kao sredstvo  za učenje i putem njih mogu učenici podizati razinu novih oblika pismenosti.
 
Glavni je cilj projekta poticanje pozitivnog stava u odgojno-obrazovnom sustavu za područje medija i pismenosti.
Naš projekt im sedam ciljeva:
1. povećati zanimanje učenika za medijsko obrazovanje
2. podržati učenike medijima i literaturom, poučavati ih mogućnostima pristupa medijima, analizi i kritičkoj evaluaciji poruka te stvaranju medijskih poruka putem digitalne tehnologije
3. skrenuti pozornost na širenje prijevara i govora mržnje, na učestalo internetsko zlostavljanje (cybebullying) i na veliku ovisnost o internetu
4. osigurati profesionalni razvoj učitelja partnerskih škola kroz benefit međunarodne suradnje
5. podići svijest o kulturnim razlikama i sličnostima europskih zemalja
6. unaprijediti jezik i digitalne vještine učenika i učitelja
7. razvijati i podijeliti primjere dobre prakse, strategije učenja i poučavanja te metode i oblike
 
Kao rezultat projekta učenici će:
- steći i razviti ključne vještine
- steći mogućnost pristupa medijskim tekstovima
- steći sposobnost razumijevanja, analize i evaluacije medijskih poruka
- steći sposobnost kreativnog stvaranja poruka i njihova slanja putem medija te steći iskustvo u medijskoj produkciji
- moći kritički analizirati pojmove kao što su neovisnost, objektivnost, vjerodostojnost, pluralizam mišljenja i manipulacija
- poboljšati jezične vještine i kompetencije u području informacijsko-komunikacijske tehnologije
- biti tolerantni, uporni, samopouzdani
- osnažiti veze s učenicima iz partnerskih škola
- se osjećati kao europski građani povezani s drugim Europljanima kroz medijsku edukaciju
- razumjeti važnost međunarodne suradnje
- štititi mlade ljude od štetnih posljedica medija i tako ih osnaživati.
 
Kao rezultat toga učitelji će:
- razmjenjivati ​​informacije i surađivati ​​s drugim medijskim edukatorima iz partnerskih škola, kako bi uvelike pridonijeli rastu medijskog opismenjivanja učenika
- poboljšati svoje međunarodno i globalno znanje i vještine u radu s učenicima
- biti u mogućnosti podijeliti svoja iskustva iz nastave s partnerima u Europi
- stvoriti snažne veze s učiteljima partnerskih zemalja
- stjecati vrijedne vještine vodstva za vlastiti profesionalni razvoj, naučiti pregovarati, steći svijest o važnosti kompromisa te organizirati sastanke
- unaprijediti strategije učenja i poučavanja te razviti socijalne kompetencije
- osjećati zadovoljstvo poslom i biti motiviraniji za posao
- razumjeti važnost međunarodne suradnje
- poboljšati jezične kompetencije i kompetencije u informacijsko-komunikacijskom području
 
Kao rezultat škole će
- uvesti nove strategije učenja i poučavanja
- poboljšati ozračje u školama
- jačati europsku dimenziju i razvijati ju
- postići bolje odnose između učenika i učitelja
- uključivati druge lokalne sudionike: lokalne i regionalne vlasti, tvrtke, roditelje
 
U projektu sudjeluju:
Učenici (dob: 11-14 godina) i učitelje iz partnerskih škola, poglavito učitelji engleskog jezika i učitelji koji u svojemu radu poučavaju medijsku pismenosti. U projekt će se uključiti roditelji, lokalna zajednica i novinari.
 
"The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsi­ble for any use which may be made of the information contained therein."
 


Zlatarske Iskrice

Erasmus+


Jelovnik


micro:bit


Društvene mreže
Na kojoj društvenoj mreži provodiš najviše vremena?









Za sigurniji internet


I mi sudjelujemo

Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja


Podrška darovitima


Tražilica



Poveznice
Zlatar na međumrežju


Blagdani i pravopis


Korisni likovi


Projekt ZALOGAJČEK 2





preskoči na navigaciju