2017-06-20 14:47:00

Izvješće s izleta drugih razreda

Izletu je nazočilo 33 učenika drugih razreda OŠ Ante Kovačića u Zlataru. Autobus s učenicima krenuo je iz Zlatara u 9 sati te stigao na odredište u Klanjec u 10 sati. Po dolasku razgledali smo Depo i Galeriju Augustinčić uza stručno vodstvo tamošnje kustosice. Učenici su ponovili i proširili spoznaje o skulpturi općenito, kao i o pojmovima: akt, bista, portret, reljef i sl. Također su naučili raspoznavati i različite vrste materijala od kojega su izrađene skulpture, poput granita, drva, bronce, gipsa i sl. Nakon obilaska parka skulptura u eksterijeru Galerije, razgledali smo franjevački samostan i uputili se prema sljedećem odredištu – Zelenjaku. Tamo smo stigli u 11 sati. Odmah smo se uputili prema spomeniku našoj hrvatskoj himni, koji su za 100. obljetnicu podigla Braća hrvatskog zmaja. Nakon nekoliko rečenica o tom povijesnom mjestu od strane našega stručnog vodiča, zajedno smo zapjevali himnu na mjestu njezina nastanka – u zelenoj kolijevci A. Mihanovića. Uslijedio je odmor uza sendviče i sokove, a zatim i slobodno vrijeme koje su djeca popunila igrom na ljuljačkama, klackalicama, penjanju po kućicama na drvetu, loptanjem i druženjem. Od 13 do 13:45 trajao je ručak u restoranu Zelenjak, nakon kojeg su djeca opet imala slobodno vrijeme za igru. U 16 sati krenuli smo prema Kumrovcu. Po dolasku nas je dočekala tamošnja kustosica  koja je djecu upoznala sa značenjem izraza MUZEJ NA OTVORENOM, uputila ih što će sve tu vidjeti i kroz viđeno upoznati život ljudi početkom 20. stoljeća. Zatim smo u pratnji našega turističkog vodiča krenuli u obilazak Etno-sela. Djeci je bilo vrlo zanimljivo vidjeti radionice o nekim starim obrtima koje su tog dana bile organizirane za posjetitelje. Veselo su okretali lončarsko kolo i sami se okušali u oblikovanju glinenih posuda; opsjeli su radosno i baku koja im je pokazivala drvene igračke i pričala kako one nastaju. Sviđali su im se prikazi vjenčanja, pripreme mladenke, tkalački stan, prikaz obrade kudelje, kako se radi na kolovratu; zanimljive su im bile i lutke odjevene u narodne nošnje. Nakon razgledanja svih kućica, opet su imali slobodno vrijeme za igru i sladoled. Sad su kupljene drvene igračke došle do izražaja, pa smo bili svjedoci da se i današnja djeca znaju igrati bez kompjutora i računalnih igrica. Zapodjeli su se pravi viteški turniri s drvenim mačevima, sviralo se na glinene ptičeke, igralo lovice i hranilo ribice u obližnjem potoku. U tako veselom druženju brzo je došlo 18 sati – vrijeme za povratak. U Zlatar smo stigli u 20:20 sati. Realizacijom izleta smo zadovoljni jer su ostvareni postavljeni ciljevi, a djeca su imala svoj dio vremena za druženje, igru i radost. U fotogaleriju dodano je 138 fotografija. (Razrednice: Blanka Sviben i Svjetlana Mezak)