preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Događajnica

Sa završnice 8. ciklusa Nacionalnog projekta za poticanje čitanja Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige

Učenici iz cijele Hrvatske okupili su se u srijedu, 29. svibnja, u zagrebačkome kinu Tuškancu kako bi dali aktivan i kreativan prinos priredbi kojom je svečano završen osmi ciklus Nacionalnoga projekta za poticanje čitanja Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige, za što su nagrađivani velikim pljeskom brojne publike. Naglasak osmoga ciklusa toga nacionalnog projekta, koji se provodio u školskoj godini 2018./19., bio je na multimedijskom oživljavanju zaboravljenih knjiga. Projekt se provodi svake školske godine od početka rujna do kraja školske godine. U osmome ciklusu projekta sudjelovalo je 1000 učenika iz 45 škola iz cijele Hrvatske: od Vukovara na istoku do Rijeke na zapadu, od Sv. Martina na Muri na sjeveru do Zadra na jugu.


Na završnici u kinu Tuškancu okupilo se 300 sudionika iz 23 škole: 250 učenika i 50 mentora – stručnih suradnika knjižničara i razrednih učiteljica.

Nositelj je projekta Osnovna škola Ante Kovačića Zlatar, a autor i voditelj projekta na nacionalnoj razini tijekom svih ovih godina je stručni suradnik knjižničar Denis Vincek. Podsjetimo se, projekt je počeo prije osam godina i prve godine sudjelovale su, uza zlatarsku školu, osnovne škole iz Belca, Lobora i Mača (te prve godine suvoditelj bila je knjižničarka Saša Sabol koja potom odlazi raditi u Gradsku knjižnicu u Krapinu), a u projekt se postupno uključivalo sve više škola te se proširio na cijelu Hrvatsku.

Na svečanoj završnici u bogatom trosatnom programu učenici su predstavili svoj cjelogodišnji rad, a pozornica kina Tuškanca postala je mjesto na kojemu su se očitovale njihova kreativnost i radost koje su prenosili na sudionike svečanosti.

Umijeće interpretacije koje su izvježbali pod vodstvom svojih mentora, stručnih suradnika knjižničara i razrednih učitelja, učenici su pokazali plesom, pjesmom, igrokazom, recitiranjem, glumom, plakatima, PowerPoint-prezentacijama, a naglasak je bio na kratkim filmovima.

Projekt potiče učenike na čitanje i njegova je osnovna namjera da razvije njihove čitateljske kompetencije, a istodobno obogaćuje im rječnik, otvara teme za razgovor, jača socijalne vještine, potiče stvaralaštvo, razmišljanje i rješavanje problema, smanjuje stres, pojačava empatiju, produbljuje emocije, otkriva nove svjetove, jača samopoštovanje i međusobno poštivanje te ih potiče na još mnogo pozitivnih iskoraka. Usto, tradicionalna knjižnična građa povezala se s multimedijom pa je ovaj nacionalni projekt za poticanje čitanja dobio dodatnu vrijednost: očekivani multimedijski ostvaraj je emocionalna i intelektualna motivacija za čitanje, a kroz proces njegova stvaranja učenici jačaju svoje digitalne kompetencije te, naposljetku, raste njihova medijska pismenost.

Još jedna dodana vrijednost projekta tijekom zadnjih godina je to što se uz učenike nižih razreda u školama uključuju multimedijske skupine pa se tako događa međuvršnjačko učenje s posebnim naglaskom na još jednu dodanu vrijednost projekta: stariji učenici poučavaju mlađe.

Jedna je od posebnosti projekta i ta što on nije natjecateljskoga karaktera, a jedan od njegovih ciljeva je da kod učenika razvije vještine čitanja s razumijevanjem. Jednako tako, žele se promovirati i školske knjižnice, hrvatska dječja književnost, jezik, povijest i kultura, ali učenike upoznati i s djelima iz dječje književnosti stranih autora kako bi upoznali kulturu i književnosti drugih naroda. Učenike se želi potaknuti i na uporabu novih medija u interpretaciji književnoga djela, na kreativno i suradničko korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije te promovirati europski identitet.

Učitelji i stručni suradnici radeći na ovaj način pretvaraju svoje knjižnice u dijelove škole za život jer, uz opisano, tijekom čitanja knjiga naglas svladavaju i predmetne i međupredmetne sadržaje koje nam donosi nova kurikularna reforma.

Svrha je projekta i ta da se istakne uloga stručnih suradnika knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu, a projekt se provodi i kako bi se učvrstila i osnažila suradnja stručnih suradnika knjižničara s učiteljima, ostalim stručnim suradnicima i ravnateljima, da se roditelji upoznaju s djelatnošću stručnoga suradnika knjižničara, da podsjećaju svoju djecu na to da budu aktivni korisnici školske knjižnice, ali i da budu gosti čitači naglas.

U projekt je uključena i lokalna zajednica pa se kao gosti čitači pozivaju i gradonačelnici i načelnici koje se želi potaknuti da lokalne zajednice znatnije financiraju rad školskih knjižnica.

Okupljene u dvorani pozdravio je domaćin događanja, ravnatelj Osnovne škole Ante Kovačića iz Zlatara Marijan Posarić koji je istaknuo da je projekt u osam godina od lokalnoga prerastao u nacionalni, metaforički ga opisavši kao veliko, prekrasno živo stablo s više od pedeset grana i više od tisuću pupoljaka. Zahvalio je učenicima na tomu što su tijekom nastavne godine bili vrijedni i marljivo čitali te tako pridonijeli tomu da neke knjige nisu zaboravljene. Usto, izrazio je svoje zadovoljstvo time što se toga dana u kinu Tuškancu, u središtu našega glavnog grada, i ove godine mogao čuti i naš ča, i naš kaj i naše što - aludirajući tako, između ostaloga, i na činjenicu da su na završnicu projekta stigli učenici i njihovi mentori iz cijele Hrvatske: od Međimurja do Primorja, od Dalmacije do Slavonije.

Zlatarska gradonačelnica Jasenka Auguštan-Pentek istaknula je da je ponosna na sve aktivnosti Osnovne škole Ante Kovačića iz Zlatara i ispričala kako ju je sudjelovanje na prošloj završnici projekta Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige potaknulo da, po povratku doma, u krugu obitelji s polica regala i sama uzme starije naslove i podsjeti se onoga što su joj njezini roditelji čitali u djetinjstvu.

Zamjenica krapinsko-zagorskog župana za društvene djelatnosti mr. sc. Jasna Petek pozdravila je nazočne učenike i mentore uime krapinsko-zagorskog župana Željka Kolara i u svoje ime te zahvalila Osnovnoj školi Ante Kovačića iz Zlatara na svim projektima koje škola provodi, a ima ih, istaknula je, jako mnogo. Gđa Petek s ponosom je naglasila činjenicu da je ovaj projekt potekao iz Krapinsko-zagorske županije iz koje se proširio diljem Lijepe Naše te je obećala da će Županija i dalje podržavati njegovo održavanje.

Uime Agencije za odgoj i obrazovanje obratio se voditelj Odsjeka za opće poslove i viši savjetnik Miroslav Mićanović i motivirajućom pričom na temelju stihova književnika Danijela Dragojevića poželio učenicima da što uspješnije predstave djela koja su čitali tijekom školske godine.

Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja na završnici bila je i ove godine pomoćnica ministrice obrazovanja za nastavu Lidija Kralj koja je naglasila važnost razvijanja čitalačkih kompetencija u učenika te pohvalila činjenicu što iz godine u godinu raste broj multimedijskih uradaka kroz koje učenici izražavaju svoj doživljaj pročitane građe.

Završnica projekta Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige već treću godinu zaredom održana je u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom u kinu Tuškancu, a programe medijske kulture koje za odgojno-obrazovne djelatnike provodi taj savez predstavila je Lea Štranjgar.

U glazbenom dijelu programa i ove godine sudjelovali su Viktor Petrić i Petar Đurčević iz Osnovne škole Trnsko iz Zagreba te zlatarski osnovnoškolci Vid Adanić, Karlo Adanić i Mihael Požgaj sa svojim učiteljem glazbenoga maestrom Matijom Vučkovićem.

Ravnatelj Osnovne škole Ante Kovačića Zlatar Marijan Posarić uručio je sa stručnim suradnicima pedagoginjom Vlatkom Prpić, psihologinjom Katarinom Biondić Kaštela te knjižničarom Denisom Vincekom na kraju smotre svim sudionicima, učenicima i mentorima, priznanja i potvrde te pohvalio njihove izvedbe i uratke ocijenivši ih kreativnim, maštovitim, inspirativnim, pače i inovativnim. Učenicima je poručio da i dalje redovito čitaju, a sve nazočne pozvao da dogodine kreće novi, deveti ciklus Nacionalnog projekta za poticanje čitanja Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige.

Recimo, za kraj, da je završnici ovoga festivala čitanja, koji se već drugu godinu održava uza Suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja, prisustvovalo četvero školskih knjižničara iz Irske koji su odabrali školsku knjižnicu Osnovne škole Ante Kovačića iz Zlatara za job shadowing i u Hrvatskoj su u sklopu programa Erasmus+ proveli tjedan dana.

Ove je godine u našoj školi u projektu sudjelovao 2.a razred učiteljice Ankice Krajnik koja je osmislila scenarij filma što su ga učenici iz Multimedijske skupine snimili. Dok je pripovijedač Josip Stužić prepričavao sadržaj knjige Šutiranje glavom, u pozadini se na velikom platnu vrtio film koji su snimili i montirali Matija Varga i Leonardo Rihtarić, a režirao ga je Patrik Delija.

Voditeljice programa u kinu Tuškancu bile su Paula Sviben i Karla Bingula, režiser programa bio je Patrik Delija uz asistenciju Leona Juriše, a za tehniku bili su zaduženi Karlo Sviben i Matija Mikulec. U montaži sadržaja koji su projicirani na velikom platnu sudjelovali su Leonardo Rihtarić i Matija Varga.

Iako s obzirom na dislociranost događanja nije bilo generalne probe, ti su učenici pokazali da se mogu snaći i u takvoj situaciji i trosatni program protekao je bez pogreške.

Denis Vincek, dipl. bibliotekar i dipl. novinar
stručni suradnik mentor


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: DENIS VINCEK   datum: 21. 6. 2019.

 

 


Erasmus+


eTwinning


Lumen


Društvene mreže
Na kojoj društvenoj mreži provodiš najviše vremena?









I mi sudjelujemo

Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja


Podrška darovitima


Tražilica

Poveznice
Zlatar na međumrežju


Blagdani i pravopis


Korisni likovi


Projekt ZALOGAJČEK 7





preskoči na navigaciju